ANA SAYFA 

 BÖLÜMLERİMİZ 

 ESTETİK MERKEZİ 

 DOKTORLARIMIZ 

 HAKKIMIZDA 

 GALERİ 

 İLETİŞİM 

RAMAZANDA SAĞLIKLI BESLENME


HOŞGELDİN RAMAZAN

Ramazan ayında beslenmemize özen göstermeliyiz. Yaz Ramazanında uzun süren açlık ve su kaybı direncimizin düşmesine sebep olur.

Ramazanın asıl amacı beden ve ruhu terbiye etmek , nefsimize sahip çıkmak olduğunu hep hatırlatmak gerekiyor. Eğer bunu başarabiliyorsanız iftarda zaten aşırıya kaçmazsınız.

Ramazanla birlikte öğün düzeni ve saatiyle tüketilen yiyeceklerin miktarındaki artış beslenmedeki en önemli değişikliklerdir.

Ramazan ayında uzun süren açlıkla beraber metabolizma yavaşlar , kan şekeri düşer , kişilerde zaman zaman zihin bulanıklığı , tansiyon düşmeleri , sinirlilik hali gibi değişimlerde görülebiliyor.

Tüm bu olumsuz durumları olumluya çevirebilmek bir nevi kişinin kendi elinde...

Sahur Ramazanın altın öğünüdür. Sahuru kahvaltılıklar ile yapmak , vücudun alışık olmadığı bir saatte hafif besinler tüketilmesini sağlar ve buda metabolizmayı daha çok rahatlatır.

İftar genellikle tüm ailenin bir arada yapmaya özen gösterdiği , mükellef sofraların hazırlandığı , davetlerin verildiği bir yemek şöleni oluyor. İftarı iki parçaya bölmek en doğru olanıdır. İlk dilimde çorba , salata ile başlangıç yapıp 10 - 15 dakika bir mola vermekte fayda fayda var. Bu zaman sürecinde beyinde doyma merkezi uyarılır. böylece çok yemek isteği engellenir. Molanın ardından sebze ve et grubunun olduğu öğünler yapılabilir.

Ramazan ayı boyunca 2 - 2.5 lt su tüketmeye dikkat edilmelidir.



ÖRNEK RAMAZAN MENÜSÜ



SAHUR

Yumurta 
Peynir 
Ceviz/Zeytin/Badem-Fındık 
Tahıllı Ekmek veya Pide 
Süt / Yoğurt Veya Kefir 


İFTAR


1 Bardak Su
1 Adet Hurma
Az Çorba
1 Parça Pide
Etli Sebze Yemeği
Yoğurt/Ayran veya Cacık

HAYIRLI RAMAZANLAR SAĞLIKLI SIHHATLİ GÜNLER...

DİYETİSYEN ASLIHAN ÜNAL


 
 
Paylaş: